Följ med på våra mat- och vinresor med utbildning!

Våra mat- och vinresor är öppna för alla intresserade. Varje resa innehåller toppproducenter av vin och besök på gourmetrestauranger och matmaknader. Kontakter med vinproducenter och kockar har etablerats sedan 30 år. Resorna är vanligtvis en långweekend och sker i små grupper, max 16 personer. För att hålle nere priset och erbjuda flexibilitet ordnar ni resan själva. Många vill vanligen kompbinera en av våra studieresor med semester. Dessutom är det billigare att köpa flygbiljett själv, än om vi ordnar detta. Vi ordnar transfer till och från flygplatsen (se beskrivning på de olika resmålen om vilka flygplatser som är aktuella).

Utbildning

Vi inkluderar även utbildning om de lokala regionerna i våra reseprogram med den lokala vin- och matkulturen. Detta är ett väldigt angenämt sätt att lära och att njuta samtidigt. Programmen är fullspäckade och vi vill erbjuda er ett gediget och omfattande innehåll, så räkna med långa dagar. Priserna är mycket låga om man jämför med vanliga arrangörer av vinresor. Ursprungligen organiserade vi resorna endast för elever från våra utbildningar och har därför valt att hålla oss till humana priser och med en tydlig prägel på utbildning. Nu erbjuder vi studieresorna för alla intresserade, som både vill lära sig om och njuta av gastronomi.

Här finns pressklipp, länkar till före detta studenters företag och citat från studenter

Vinprovningar

Nedan beskrivningar är exempel på vinprovningar, som arrangeras på begäran.  Vår lokal är centralt benägen och kan ta max 14 personer vid en provning.  Vi kan även arrangera på annan plats. För mer information, pris och bokning, kontakta oss på 0703-121000.